Juoksustartti - Juoksuvalmennus

Juoksustartti on 8 viikkoa kestävä juoksuverkkovalmennus. Jokaisella viikolla on oma teemansa, joiden tarkoituksena on rakentaa juoksuharjoittelulle pohja, jonka avulla juoksuharjoittelusta pääset hyvin alkuun ja vältät suurimmat suden kuopat juoksuharjoittelun aloittamisessa. Saat kaiken materiaalin heti käyttöösi ja pystyt käymään sisältöjä läpi joustavasti omaan tahtiin. 

Verkkokurssilla saat juoksuusi taloudellisuutta ja tehokkuutta. Kehität juoksutekniikkaa, testaa kehon kehityskohdat ja muokkaa juoksijan voimaharjoituksia sinun tarpeesi mukaan. Juoksustartin avulla saat oikeat askelmerkit juoksukunnon rakentamiseen, jotta juoksulenkillä voit nauttia hyvästä fiiliksestä ja siitä, että keho toimii! 

Juoksustartti sopii aloittelijalle ja kokoneelle juoksijalle. Harjoituksissa jokainen pääsee toteuttamaan treenit omalla tasollaan ja vauhdillaan.

Juoksustarttiverkkokurssin lisäksi voit osallistua Tampereella järjestettäviin juoksustarttiryhmiin. Niistä lisää alempana.

Juoksustartin hinta 99€

Osallistu verkkovalmennukseen tästä!

Juoksustartti - Verkkovalmennus

Juoksustartti koostuu verkkovalmennuksesta.  Juoksuvalmennus on rakennettu 8 viikon mittaiseksi, jossa jokaisella viikolla on oma teema. Verkkomateriaali ja kyseisen viikon juoksustarttiharjoitus vie viikon teeman käytäntöön. 

Kaikki materiaalit ovat heti käytössäsi. 
Verkkovalmennuksessa saat monipuolisen harjoitusohjelman, jossa on huomioitu myös voimaharjoittelu.

Juoksutekniikka

Valmennukseen kuulu henkilökohtainen juoksutekniikka-analyysi ja saat yksilölliset ohjeet, mihin juoksutekniikkaa kannattaa kehittää. Saat valmentajan palautteen juoksutekniikastasi ja pääset heti kehittämään sitä. Opit mihin sinun kannattaa harjoittelussa keskittyä ja mitä sinun kannattaa kehittää.

Kurssi sopii erinomaisesti myös sinulle, jos olet kärsinyt juoksun takia erilaisista rasitusvaivoista. Esim. penikkavaivat, polvikivut, alaselkäkivut jne.

Milloin juoksuharjoittelun voi aloittaa?

Saat kaiken verkkomateriaalin heti käyttöösi ja voit aloittaa juoksun kehittämisen heti omaan tahtiin.
Kokonaisuus on rakennettu kahdeksalle viikolle, mutta materiaaleissa on sisältöä pidemmäksikin aikaa ja materiaalit pysyvät käytössäsi 8 viikon jälkeenkin.

Valmentajana toimii fysioterapeutti ja juoksuvalmentaja Arttu Peltola

Juoksustartti - Hinta

Luennot - 55€
Juoksuharjoitusohjelma - 45 €
Lajivoimaharjoitteluopas - 29€
Urheilijan testipatteri - 25€
TUKEVA-voimaharjoitusohjelma - 29€
Juoksutekniikka-analyysi - 49€
Yhteensä erikseen ostettuna: 232
Nyt 99€
Osallistu verkkovalmennukseen tästä!

Juoksustartti - Tampere

Juoksustarttiryhmät Tampereella sisältävät verkkovalmennuksen lisäksi 8 ryhmätreenikertaa. Näillä saat valmentajalta henkilökohtaista opastusta lisää ja palautetta esimerkiksi juoksutekniikaan liittyen.
Syksyllä 2023 on oma ryhmä aloittelijoille ja edistyneille. 

Juoksustarttiverkkovalmennuksen ja ryhmätreenien yhteishinta on 179€

Juoksustarttiryhmät

Seuraavat juoksustarttiryhmät alkavat syksyllä .2023.

ILMOITAMME MYÖHEMMIN TARKEMMAN ALKAMISAJANKOHDAN.

Aloittelijaryhmä klo 18:00
Edistyneetryhmä klo 17:00

Juoksustarttiryhmien kuvaukset

Aloittelijat

Tämän ryhmän kuntovaatimus on se, että jaksat liikkua tunnin yhtäjaksoisesti. Teemme alkulämmittelyt ja siirtymiset pääasiassa kävellen ja pääharjoitukset kuten koordinaatio-, lihaskunto- tai vauhtikestävyysharjoitukset jokainen pystyy tekemään omalla tasollaan ja vauhdillaan.

Edistyneet

Edistyneet juoksijana jaksat juosta noin tunnin. Teemme siirtymät ja alkulämmittelyt pääasiallisesti kevyesti juosten tai hölkäten. Pääharjoitukset jokainen pystyy tekemään omalla tasollaan ja vauhdillaan.

Oletko valmis nostamaan juoksusi uudelle tasolle?

Miltä kuulostaisi, jos kesä 2023 olisi sinun kaikkien aikojen juoksukesä? Onko askelmerkit selkeät?
RAKENNA JUOKSUKESÄSI 2023 TÄSTÄ - siirry verkkokauppaan! 

Valmennuksella juoksusta sujuvaa ja helppoa

juoksustartti juoksukoulu juoksuvalmennus
Moi, mä olen Julia ja olen ollut kohta viisi vuotta Proxima Finlandilla juoksuvalmennuksessa. Kun aloitin, olin käynyt lenkeillä pari kertaa viikossa. Käytännössä juoksin 45 minuuttia eli niin pitkään kuin jaksoin. Lisäksi kävin salilla treenaamassa ja pullistelemassa hauiksiani. Näin jälkeenpäin ajateltuna silloinen voimaharjoittelu ei tukenut juurikaan juoksemista. Juoksutekniikkani oli pomppivaa ja eikä järin lennokasta. Kympin tai puolimaratonin juokseminen ehkä hieman pelotti tai en tiennyt, miten sellaisen juoksisi.

Olen valmennuksen aikana oppinut älyttömän paljon juoksemisesta, enkä ennen ymmärtänyt, kuinka monella osa-alueella itseäni ja juoksuani voin kehittää. Kun kuulin juoksustartista, innostuin heti! Samat asiat, jotka ovat tehneet minusta juoksijan, on tiivistetty juoksustarttiin. Tänään voin ylpeänä kutsua itseäni juoksijaksi ja lenkkipoluluilla on nautinto käydä. 

Valmennus ja Proxima Finlandin tiimin ammattitaito on tehnyt harjoittelustani tehokkaampaa ja kehittävää. Olen saanut harjoitella ilman suurempia rasitusvammoja ja jos jotain on ilmennyt valmentajat ovat osanneet ottaa sen harjoittelussa huomioon. Mahtavinta on ollut se, että olen päässyt haastamaan itseäni eri tapahtumissa ja nälkä on vain kasvanut syödessä. Tänä kesänä juoksin ensimmäistä kertaa puolimaratonin alle 2h!

Yksi parhaimmista päätöksistäni on ollut lähteä Proxima Finlandin juoksuvalmennukseen!" 

- Julia
Varmista paikkasi - siirry verkkokauppaan! 

Kokemuksia juoksustarttivalmennuksesta

Monipuoliset harjoitusohjelmat oli jaettu kuntotasoihin ja jokainen harjoitus on avattu seikkaperäisesti. Harjoitukset luovat hyvän pohjarakenteen, jonka avulla voi myös lähteä rakentamaan omaa harjoittelua ja aikataulua. Jokaiselle viikolla on kattavat materiaalit ja yhdessä ne loivat todella kattavan kokonaisuuden. Ei keskitytty vain yhteen asiaan vaan laajasti juoksutekniikkaa, voimaa, kestävyyttä, koordinaatiota jne. Henkilökohtaiset tekniikkavideot ja kommentit tekniikasta olivat todella hyvät.

Tampereen valmennusryhmä

Pääsin osallistumaan myös Tampereella yhteisiin harjoituksiin. Syventyminen viikon aiheeseen konkreettisin harjoituksin oli hyvä yhdistelmä. Harjoitusten jälkeen tiesi, miten asioita hyödyntää omassa harjoittelussa. Ryhmä oli sopivan kokoinen, jolloin henkilökohtaista palautetta sai jokaisella kerralla hyvin. Keskustelut valmentajan ja muiden juoksustarttilaisten kanssa olivat motivoivia ja oli mukava tehdä hommia yhdessä samasta aiheesta kiinnostuneiden kanssa riippumatta tasoeroista.

Kokonaisuutena loistavakurssi, jos haluaa edistaa omaa juoksuharrastustaan. Juoksustartissa tuli paljon asioita, joita en aikaisemmin ole edes tullut ajatelleeksi. Erittäin toimiva kokonaisuus ja hintansa arvoinen.

Waltteri Wiro, juoksustarttilainen
Aloita juoksustartti tästä

Juoksustartti - Valmentaja

urheilufysioterapia Fysioterapia-hieronta-urheiluhieronta-äitiysfysitoerapia-fysio-omt fysioterapia-

Arttu Peltola - Valmentaja

Olen juoksuvalmentaja ja fysioterapeutti Arttu Peltola. Oma taustani juoksemiseen on hyvin pitkä. Olen nuoresta asti harrastanut yleisurheilua ja juossut maasto-, maantie- ja ratakilpailuja. Hiihto on ollut päälajini 20-vuotiaaksi asti ja juoksu on ollut vahvasti siinä rinnalla. Fysioterapeutti opiskelujen aikana juoksin puolimaratoneja.

Ensimmäisen valmentaja koulutukseni olen käynyt 12-vuotiaana. Silloin aloitin 6-vuotiaiden ohjaamisen hiihtokoulussa. Oman kilpailutaustani sivussa tekniikka-analyysien tekeminen ja tekniikan kehittäminen on ollut iso intohimoni. Fysioterapeutti koulutuksen kautta olen saanut paljon näkökulmaa siihen, mistä kaikesta juoksutekniikan kehittäminen on kiinni ja se on ollut myös ajatukseni Juoksustartti-verkkovalmennus rakentaessani.

Mitä fysioterapeutti voi tuoda juoksuvalmennukseen?

Fysioterapeuttina ajattelen, että olen ihmisen liikkumisen ammattilainen. Fysioterapiavastaanotollani teen usein töitä jouksijoiden suorituskyvyn parantamiseksi. Monesti työt alkavat siitä, kun on tullut jotain vaivaa esimerkiksi alaselkään tai jalkaterän alueelle, mutta vastaanotolle saa tulla aikaisemminkin. Juoksustartissa käymme läpi esimerkiksi keskivartalon käyttöä ja millaisia vaatimuksia juoksu asettaa keskivartalolle. Miten hengityksen on hyvä toimia? Miten keskivartalo on vahva, mutta joustava? 

Juoksuharjoittelun kokonaisuus

Juoksussa kehittyy parhaiten juoksemalla. On tiettyjä ominaisuuksia, joita kannattaa kehittää juoksemisen rinnalla, jotta juoksuharjoittelu kehittää ja se ei riko paikkoja. Peruskunnolla rakennetaan juoksijan harjoittelun pohja. Lisäksi juoksija tarvitsee voimaa, nopeutta, räjähtävyyttä ja koordinaatiota. Kun harjoittelu on tasapainossa myös harjoittettavuus eli se kuinka paljon pystyt harjoittelemaan kasvaa. Juoksustartissa saat perusteet juoksuharjoittelun rakentamiseen huomioden omat kehitystarpeesi.

Fysioterapiaa 24 tunnin sisällä!

VARAA AIKA
© 2024
Proxima Finland / Optimal Human Movement Oy
y-tunnus: 2748793-9
crosslist
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram