Lihastasapainokartoitus

Lihastasapainokartoitus on sopiva valinta, kun haluat tietää, mitä ominaisuuksia sinun kannattaa kehittää seuraavaksi ollaksesi parempi lajissasi!
Tuntuuko treenin jälkeen kiristystä? Vaatiiko lihakset "avaamista" putkirullalla? Tuntuuko kalvokireyttä? - Nämä kaikki voivat olla merkkejä heikosta lihastasapainosta!
Sinulla on laji tai harrastus, jossa haluat olla parempi ja kehittyä?
Tuntuuko sinusta, että jokin osa-alue on junnannut paikallaan, etkä tiedä mistä se johtuu?

Lihastasapainokartoitus koostuu viidestä eri osa-alueesta; liikkuvuus, voima, kehonhallinta, liikemallit ja linjaukset. Fysioterapeuttimme tutkivat sinun lajisi vaatimusten mukaan koko kehon valmiuksia suoriutua harrastuksessa.

Lihastasapainokartoitus - 89€
Varaa aika lihastasapainokartoitukseen!
Toimipisteet: Tampere, Nokia ja Hämeenkyrö

Lajisi vaatimusten mukaan

Testaamme vuosittain usean eri lajin urheilijoita. Jokaisessa lajissa on hieman erilaiset vaatimukset mm. liikkuvuuksien ja voiman tuoton osalta. Esimerkiksi juoksija voi hyötyä hieman jäykemmästä nilkasta, kun voimistelussa vaaditaan äärimmäistä nilkan liikkuvuutta. Molemmissa lajeissa kuitenkin on olennaista, että voimantuotto on lajin vaatimalla tasolla.

Lihastasapainokartoitukseen kuuluu esitietolomake ja haastattelu, joiden pohjalta teemme testiin yksilöllisiä muutoksia lajin, harrastaneisuuden, aikaisempien vammojen tai kipujen mukaan. Jos testien aikana ilmenee jotain erityistä, jota on syytä tutkia tarkemmin varaamme myös yksityiskohtaisemmalle tutkimisella aikaa.

Lihastapainokartoitus urheilijalle ja kuntoilijalle

Lihastasapainokartoitus sopii kokeneelle urheilijalle ja kuntoilijalle. 

Kartoituksessa tutkittavat osa-alueet:

- Alaraajojen voima, hallinta ja liikkuvuus
- Keskivartalon voima, hallinta ja liikkuvuus
- Yläraajojen voima, hallinta ja liikkuvuus
- Lisäksi suoritukset arvioidaan laadullisesti ja suoritustekniikat ovat oikeat

lihastasapainokartoitus tampere nokia hämeenkyrö ylöjärvi kangasala lempäälä valkeakoski

Palaute kartoituksesta

Saat henkilökohtaisen palautteen, josta näet yksinkertaisesti kehityskohteesi. Lisäksi annamme sinulle sanallisen palautteen tärkeimmistä liikkumisen laadullisista tekijöistä.
Varaa aika lihastasapainokartoitukseen!

Harjoittelusta tehokkaampaa

Olet varmasti kohdannut hetkiä, kun treeni ei kulje, haluamasi taito ja ominaisuus ei kehity tai polvia ja olkapäätä kolottaa aina välillä. "Urheilija ei tervettä päivää nää" on huono sanonta, koska olemme sitä mieltä, terve urheilija on myös menestyvä urheilija. 

Harjoitteluun kuuluu tietynlainen lihasten arkuus (DOMS). Ja sinun on hyvä osata erottaa onko kyse DOMSista vai lihasten kiristymisestä ja, ettei kroppa toimi optimaatisella tavalla.
Urheilussa lihastoimintaketjujen toiminta on tärkeää, jos yksi ketjun lenkeistä on heikompi suhteessa muihin lenkkeihin, heikentää se koko ketjun toimintaa. Esimerkiksi juoksussa, joka on monen lajin peruselementti, keskivartalon voimalla ja hallinnalla on iso merkitys suorituskyvyn ja lajitekniikan kannalta. Lihastasapainokartoituksessa voidaan arvioida myös näitä lajiteknisiä valmiuksia. Juoksussa tarvitsee pitää lantionkorkealla voi lantion valahtaminen alas johtua heikosta pakarasta, heikoista vatsalihaksista tai niiden yhteistyöstä. Jos keskivartalossa ei ole tarpeeksi voimaa pitää juoksun aikana lantiota ylhäällä, ei ongelma korjaannu pelkästään tekniikkaharjoittelulla, vaan siihen tarvittavia ominaisuuksia tarvitsee kehittää. 
Lihasten heikko tasapaino voi näkyä haasteena lajitekniikkassa, ominaisuuksien kehittymisen pysähtymisenä, kohonneena tarpeena venytellä ja putkirullata sekä pahimmillaan rasitusvammoina.
Varaa aika lihastasapainokartoitukseen!

Milloin lihastasapainokartoitukseen? Milloin fysioterapiaan?

Lihastasapainokartoitus sopii, kun haluat optimoida harjoittelua ja parantaa suorituskykyäsi. Esimerkiksi uuden harjoituskauden alla ja ennen kilpailu- tai pelikautta. Kartoitus on myös hyvä tapa seurata kehitystä.

Jos sinulla on akuutti vaiva tai kiputila, vaatii se vamman yksityiskohtaisempaa tutkimista. Vamma kannattaa hoitaa nopeasti pois, jotta pääset harjoittelemaan taas normaalisti. 
Varaa aika lihastasapainokartoitukseen!

Fysioterapiaa 24 tunnin sisällä!

VARAA AIKA
© 2021
Proxima Finland / Optimal Human Movement Oy
y-tunnus: 2748793-9
crosslist linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram