JOEL JOKINEN

Moi! Olen Joel Jokinen, fysioterapeutti ja ammattivalmentaja. Teen työkseni monipuolista tuki- ja liikuntaelinfysioterapiaa, sekä valmennan niin aloittelijoita kuin ammattiurheilijoita erityisesti kestävyyslajien parissa. Aiemmalla työurallani olen tehnyt fysioterapiaa niin terveyskeskuksen TULE- vastaanotolla, kuin neurologisten ja kirurgisten potilaiden parissa. Taustalla on myös työura valmennus- ja koulutustehtävissä Puolustusvoimissa, sekä SM- tason kilpailumenestystä triathlonin ja pyöräilyn parissa.
Vastaanotollani on rento, kannustava ja avoin meininki. Töitä tehdään yhdessä ja tasavertaisina, usein hiki hatussa mutta pilke silmäkulmassa. On tärkeää, että asiakkaana saat otettua niskalenkin omasta kuntoutumisestasi. Minun tehtäväni on löytää parhaat menetelmät joilla onnistut, sekä ohjata toimintaa kohti yhdessä asetettuja tavoitteita.
Valmentajana olen tasavertainen, kuunteleva, analyyttinen ja jämäkkä. Olen erikoistunut kestävyysvalmennukseen, ja tallistani löytyy urheilijoita niin triathlonin, pyöräilyn, juoksun kuin suunnistuksen ja palloilulajien parista. Pitkän valmennusprosessin hallinta ja harjoittelun yksilöllistäminen ovat valmennukseni kulmakiviä.
Valmennuksiini pääset vaikka asuisit toisella puolella maata. Suurin osavalmennettavistani asuvat toisella paikkakunnalla, joten valmennussuhteen pitäminen etänä ei ole vierasta ollenkaan. Tapaamiset ja valmennuskerrat voidaan toteuttaa kätevästi etäyhteydellä. 

ASIAKASTARINA

Kestävyysharjoittelun rytmittäminen


Fysioterapeuttimme Joel valmentaa erityisesti kestävyyslajien harrastajia.Tässä esimerkki harjoittelun rytmittämisestä Leeville, jonka tavoite on kilpailla Ironman Lahti 70.3.- kisassa heinäkuun alussa.

Tammi- helmikuu: harjoittelun pääpaino on peruskuntoalueen kehittämisessä, matalatehoisen harjoittelun osuus harjoittelusta on suuri. Ohessa muiden kestävyyden osa- alueiden ylläpitoa sekä maksimi- ja nopeusvoimaa kuntosalilla. Koronatilanteen vuoksi uinnin sijasta on keskitytty hiihtoon.

Esimerkkiharjoitus: juoksu salille 45min + sisäpyöräily 2h15min + juoksu kotiin 30min sis. 2*800m vauhdinnostot.


Maalis- huhtikuu: harjoittelussa keskitytään entistä enemmän vauhti- ja maksimikestävyysharjoitteluun. Lajien painopiste siirtyy vahvasti pyöräilyyn ja juoksuun.

Esimerkkiharjoitus: pyöräily 2h sis. 2*18min vedot, joista 15min vauhtikestävyysalueen ylärajalla + 3min ”loppukiri”.

Touko- kesäkuu: harjoittelu tähtää kauden päämatkalle eli puolimatkan triathlonin (uinti 1.9km, pyöräily 90km, juoksu 21,1km) vaatimuksiin. Viikko rakentuu 2-3 avainharjoituksen ympärille, jotka ovat hyvin haastavia.

Esimerkkiharjoitus: pyöräily 3h sis. 2*40min vauhtileikittelyt. Heti pyörän päälle vaihtojuoksu 3km kilpailuvauhdilla.

Heinä- elokuu: harjoittelu rytmittyy kilpailujen ympärille. Tärkeimpiin kilpailuihin varmistetaan huippukunto huolellisella valmistautumisella. Kilpailujen välissä pidetään yllä kisavirettä sekä oheisominaisuuksia.

Esimerkkiharjoitus (ylläpitävä juoksu): 45-60min rentoa juoksua, loppuun 10*30s rennot vauhdinnostot puristamatta.
@jokjoe
Fysioterapeutti Joel Jokinen
KVN -Podcast
joel jokinen fysioterapia valmennus triathlon uinti juoksu nokia hämeenkyrö

Joel Jokinen

Fysioterapeutti
Ammattivalmentaja
TOIMIPAIKKA: Nokia ja Hämeenkyrö 
VARAA AIKA!

KOULUTUKSET

- Urheiluravitsemuksen perusopinnot 2019-
- Fysioterapeutti, AMK 2017
- Ammattivalmentajatutkinto 2017
- SUFT urheilufysioterapian peruskurssi 2016
- II- taso valmentajatutkinnot triathlon & uinti 2010-2012

Fysioterapiaa 24 tunnin sisällä!

VARAA AIKA
© 2021
Proxima Finland / Optimal Human Movement Oy
y-tunnus: 2748793-9
Tampella
Lielahti
Kaleva
Hämeenkyrö
Nokia
crosslist linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram